Kiteytä oikealle henkilölle!
|

Kolme eturivin poliitikkoa kävi kertomassa Heidi Korvan Communikén ja Salla Saarisen Radical Soulin aamutilaisuudessa, miten heihin kannattaa vaikuttaa. Miten saat viestisi läpi ja saavutat tavoitteesi? Salla ja Heidi aloittivat aamun väittämällä, että järjestöjen vaikuttajaviestinnän suurimmat ongelmat ovat: mennään väärällä viestillä, … Lue lisää

Rohkeutta tehdä toisin
|

Kuva: Finlayson ”Mä pelkään pikkuisen vähemmän kuin muut”, sanoi Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila. Kun Kurttilalta kysyttiin mistä hän löysi rohkeuden ottaa myyntiin Tom of Finland -tuotemalliston, hän sanoi, että jos yrityksellä on sata vuotta liikevaihto laskenut, niin eikö siinä kohtaa … Lue lisää

Valtakunnan Valtteri
|

Kuva: Yle ”Valtterin esiintyminen aamu-tv:ssä pysäytti. Tarvittiin kasvot ja 11-vuotias poika, että minä ja moni muu havahtui. Tämä rasismi on totta, eikä vain jotain kahden osapuolen loputonta väsytystaistelua somen syövereissä.” Eeva Lehtimäki, Viestintätoimisto Ellun Kanat Poikani Valtterin haastattelun Ylen aamu-tv:ssa … Lue lisää

Menestyksen viisi vinkkiä!
|

 Menestyminen on kiinni tahdosta. Päätöksestä tehdä asiat toisin. ”Kasvoimme, koska päätimme kasvaa”, totesi Suomen Partiolaisten puheenjohtaja Anna Munsterhjelm kaikkien aikojen ensimmäisessä Menestyvät Järjestöt -tapahtumassa 4.2.2016 Helsingissä.Mutta menestyksen keskellä ketään ei jätetä yksin. Muutos pelottaa. Johdon tehtävänä on antaa tuki ja … Lue lisää

Missä järjestösi on 10 vuoden kuluttua?
|

On muututtava, kun maailma ympärillä muuttuu. Kuva: Miira Kuvaja  Demos Helsingin toiminnanjohtaja Tuuli Kaskisen esitys järjestöjen tulevaisuudesta päätti Menestyvät järjestöt -tapahtuman. Hän puhui siitä, miten järjestöt voivat varautua tulevaisuuteen kun muutokset toimintaympäristöissä tapahtuvat entistä nopeammin.Megatrendit ratkaisevat sen, onko järjestösi relevantti … Lue lisää

Muista kertoa, mitä teet!
|

Anne Lindfors, Marianne Heikkilä, Anna Munsterhjelm ja Timo Tossavainen pohtimassa keinoja, joilla järjestöistä tehdään menestyjiä. Kuva: Miira Kuvaja   Menestyvät järjestöt -tapahtumassa pureuduttiin varainhankinnan haasteisiin tilanteessa, jossa monen järjestön julkinen rahoitus on entistä niukempi. Miten saadaan rahaa, jonka avulla voidaan … Lue lisää

”Kasvoimme, koska päätimme kasvaa”
|

Anna Munsterhjelm ja partio porskuttavat hyvässä nosteessa kovan työn ansiosta. Kuva: Miira Kuvaja   Näin totesi Suomen Partiolaisten puheenjohtaja Anna Munsterhjelm kaikkien aikojen ensimmäisessä Menestyvät järjestöt -tapahtumassa Helsingissä 4.2.2016. Suomen partion jäsenmäärä käännettiin kasvuun vuonna 2013. Kasvun takana on se … Lue lisää

|

Hyvällä johtajalla on taito huomioida  Mitä järjestön menestys vaatii: hyvää johtamista. Kykyä johtaa niin itseään, alaisiaan, luottamushenkilöitä kuin vapaaehtoisiakin. Mistä on hyvä johtaminen tehty? Kyvystä tunnistaa mikä eri ihmisiä motivoi ja kuinka saat heidät loistamaan. Onko se hymy ja kehu … Lue lisää

Mikä yhdistää Tahdon2013 ja MeilläOnUnelma?
|

Vääryys! Kun yksittäinen ihminen kokee, että maailma ei ole oikeudenmukainen paikka, hän voi saada ihmeitä aikaan. Näin tapahtui sekä Tahdon 2013 -kampanjassa että Meillä on unelma -tapahtumassa. Kuten Paleface sanoi Meillä on unelma -tapahtumassa Helsingissä, meillä on työkalut saada nopeasti … Lue lisää

Elät vain kerran ja miten tämä näkyy järjestösi varainhankinnassa
|

Alan Clayton tietää, miten puhutaan ja puhutellaan tunteella. Kuva: Miira Kuvaja. ”My lifelong friends and I kicked one of the world’s greatest problem right out of the park and had a whale of a time doing it!” Alan Clayton tykitti … Lue lisää

Case: PKN-ilmiö ja Aina mun pitää pyytää
|

Onko ilmiöllä ratsastaminen eettisesti oikein? Vai annammeko ihmisille ilmiön avulla uuden tavan tulla osaksi sitä? Kehitysvammaisten Tukiliitolta löytyi rohkeutta tarttua Pertti Kurikan Nimipäivät -ilmiöön omassa varainhankinnassaan. Parhaiten se onnistui yhdistämällä sosiaalinen media sekä tekstiviesti- ja verkkolahjoitukset. Kehitysvammaisten Tukiliitto sponsoroi yhtä … Lue lisää

Järjestöjen talous tiukoilla – miten pärjäät?
|

SOSTEn eli Suomen sosiaali- ja terveys ry:n maaliskuun lopulla tekemän minikyselyn tulos järjestöjen taloustilanteesta on huolestuttavaa luettavaa. Kyselyyn vastasi hieman yli puolet SOSTEn varsinaisista jäsenistä. SOSTEn mukaan järjestöjen huonon tai huononevan taloustilanteen syitä ovat pääasiassa avustusten riittämättömyys ja sosiaalisten palvelujen … Lue lisää

VIISI P:TÄ!
|

Alan Clayton, yksi maailman johtavista varainhankinnankonsulteista ja -valmentajista, tiivistää menestyvien järjestöjen salaisuuden viiteen P:hen:

PURPOSE – PASSION – PRIDE – PERFORMANCE – PROFIT

Lue lisää

Varainhankkijan tunteet peliin myös verkossa
|

Tuska koskettaa.Info: Flickr, Emergency Brake Ole läsnä. Ole oma itsesi. Kuuntele. Pyydä lahjoitusta ja kiitä. Pidä lupauksesi ja kerro, mitä kaikkea hyvää saamallasi rahalla on saatu aikaan. Pyydä lisää. Näin toimitaan myös verkossa. Ota tunteet mukaan peliin. Tilastot ovat tylsiä, … Lue lisää

Vapaaehtoiset varoja hankkimaan!
|

Järjestön ei kannata jättää varainhankintaa vain työntekijöiden tehtäväksi. Vapaaehtoisista nimittäin on vaikka mihin – myös varainhankintaan. Ota vapaaehtoiset aktiivit mukaan! Miten? Vinkki: pyydä heitä keräämään jatkuvasti yhteystietoja, jotta voit kerätä listan kiinnostuneista. Näin voit olla heihin säännöllisesti yhteydessä ja pyytää … Lue lisää

TEHOA KAMPANJAASI!
|

  Tuntuuko sinusta siltä, että järjestösi olisi aika nostaa kampanjointinsa teho aivan uudelle tasolle? Vai oletko vasta heräämässä siihen, että kampanjointi olisi viimeinkin aloitettava?   On kyse kummasta tahansa, saat tästä alkuaskeleet uuden kampanjavaihteen löytämiseksi. Huolellinen suunnittelu on kaiken a … Lue lisää

Oliko ALS-jäävesihaaste vain kerran elämässä –tapahtuva somevillitys?
|

ALS-jäävesihaaste (englanniksi #ALSIceBucketChallenge tai #IceBucketChallenge) oli täydellinen yhdistelmä sosiaalista mediaa, julkisuuden henkilöitä ja ruohonjuuritason hyväntekeväisyyttä. Haaste osoitti, kuinka sosiaalista mediaa voidaan valjastaa yhteisen hyvän eteen. Facebookin mukaan 1. kesäkuuta – 17. elokuuta välisenä aikana yli 28 miljoonaa ihmistä osallistui jäävesihaasteeseen … Lue lisää